Apotheek Julianadorp

Apotheek Julianadorp

Langevliet 60a 1788 BG Julianadorp Tel:0223-690492

apotheekjulianadorp@ezorg.nl

De apotheek is 23, 24 en 27 december gewoon geopend.  De aangekondigde staking van apotheekmedewerkers van 23 t/m 27 december gaat NIET door. 

 

Let op: openingstijden tijdens de feestdagen

Tijdens de kerstdagen en op 1 januari 2025 zijn we gesloten en kunt u voor spoedmedicatie van 8 tot 22 uur terecht in de poliklinische apotheek van het NWZ locatie Den Helder en van 22 tot 8 uur ('s nachts) bij de Regionale spoedapotheek in Alkmaar. De adresgegevens van deze apotheken vindt u onder het kopje "spoed". Op Kerstavond en Oudejaarsdag (24 en 31 december) zijn wij al om 16 uur gesloten.

 

Aanvragen van herhaalrecepten

Helaas werkt momenteel het herhalen van medicatie via Linsciptum niet naar behoren. U kunt uw medicatie daarom niet langs deze weg bestellen. U kunt ons een email sturen als u met spoed medicatie nodig heeft. U mag ook de doosjes met daarop de etiketten met uw naam en naam van het geneesmiddel in de brievenbus doen.

Daarnaast wordt er hard gewerkt aan een nieuwe manier van herhaalrecepten aanvragen. Hierover leest u binnen meer op onze website.

Excuses voor het ongemak.

 

Online uw  medicatie bestellen

U kunt uw medicatie bij ons ook online bestellen. Dit kan via onze website www.apotheekjulianadorp.nl

In de taakbalk kiest u voor "Aanvragen medicijnen". In het getoonde uitklapmenu kiest u dan voor "Aanvraag medicatie via herhaalnummer op het etiket".

U kunt ook een app installeren op uw mobiele telefoon. de Recappt. De apotheekcode die u moet invoeren is 502913.

 

Inleveren oude medicatie

Medicijnen over? Laat het milieu niet in de steek en lever ze in bij je apotheek!

Wij zorgen ervoor dat de oude medicatie op de juiste manier wordt vernietigd. Spoel oude medicijnen nooit door de gootsteen of het toilet. Medicijnen die in het oppervlaktewater terecht komen, zijn schadelijk voor de natuur, maar ook de waterzuivering voor goed drinkwater wordt zo steeds moeilijker.

Omdat het vernietigen van oude medicatie erg duur is, vragen wij u om alle medicatie zonder bijsluiters en doosjes in te leveren. Lever dus alleen de strips of tablettenflacons in.

 

Medicijn van ander merk

In 2024 zullen veel geneesmiddelen van een ander merk worden verstrekt. Dit heeft te maken met het voorkeursbeleid van uw zorgverzekeraar en door de wereldwijde tekorten aan geneesmiddelen.

U kunt meestal zonder problemen wisselen naar een ander merk medicijn.
Bij sommige medicijnen en in sommige gevallen kan wisselen naar een ander merk medicijn wel problemen geven. Daarom zijn over wisselen van medicijnen afspraken gemaakt tussen apothekers, artsen, zorgverzekeraars
en patiëntenverenigingen. Uw apotheker controleert altijd eerst of een ander merk medicijn veilig is voor u. En begeleidt u hierbij. Heeft u vragen over uw nieuwe merk medicijn?
Stel ze aan uw apotheker.

Bekijk meer informatie op apotheek.nl/wisselen

 

Corona

Onze apotheek is genoodzaakt een aantal maatregelen te nemen om besmetting met het Cornonavirus te voorkomen.

Kom NIET naar de apotheek als u een van deze symptomen hebt:
– hoesten
– (neus)verkoudheid
– koorts
Neem in dat geval liever telefonisch contact met ons op.
We geven u dan telefonisch advies en lichten toe hoe we u zo snel mogelijk van uw medicijnen kunnen voorzien.

Als u alleen vragen heeft, kom niet naar de apotheek maar bel (tel: 0223-690492)
Betaal zoveel mogelijk per PIN (Contactloos)
Indien u niet naar de apotheek kunt komen, kunnen medicijnen bij u thuis worden bezorgd. Het bezorgen doen we zoveel mogelijk bij u in de brievenbus. Indien dat niet mogelijk is, houdt de bezorger afstand om besmettingsgevaar te verminderen.

U kunt ook gebruik maken van onze 24/7 uitgifte-automaat. U kunt hier uw klaargemaakte recepten afhalen wanneer het u uitkomt, 24 uur per dag, 7 dagen in de week. De automaat vindt u aan de buitenzijde van de apotheek.

 

Videobellen

Vanaf 1 januari 2021 is het mogelijk om tijdens werkdagen een videoconsult aan te vragen. Dit is in plaats van een gesprek in de spreekkamer. Videobellen gaat via uw smartphone en is dus coronaproof. Het kan van belang zijn voor vragen waarbij persoonlijk contact belangrijk is, bijvoorbeeld bij het geven van inhalatie-instructie. Wilt u een videoconsult? Bel ons op 0223-690492.

Zorgverzekeraars

Mijn medicijnen app

Vanaf nu zijn de online diensten van onze praktijk ook via een app beschikbaar: de Mijn Medicijnen app. Zo kunt u nog makkelijker via uw smartphone of tablet met ons communiceren. Download de Mijn Medicijnen app in de App Store (iOS) of Google Play (Android). U krijgt hiermee veilig toegang tot uw medicatieoverzicht en u kunt eerder voorgeschreven medicijnen bestellen.

Wat kan ik met de Mijn Medicijnen app?

U heeft toegang tot de volgende functies:

  • Medicatie overzicht inzien
  • Herhaalrecepten bestellen
  • Gegevens over de praktijk

Download nu de gratis app!

U kunt de app downloaden in de App Store of in Google Play.

Download in de iOS App StoreDownload in Android Google Play

Een Windows Phone-versie is niet beschikbaar.

Wat kan ik met de Mijn Medicijnen app?

Met de Mijn Medicijnen app heeft u inzage in uw actuele medicatiegegevens zoals bekend bij uw apotheek. Vraag daarnaast herhaalrecepten direct uit uw medicatielijst aan.

U vindt de adresgegevens, contactgegevens en openingstijden van uw apotheek in de app. U vindt er ook een link naar de website van uw apotheek.

Vertel uw ervaring

De Mijn Medicijnen app is recent in gebruik genomen en wij zijn benieuwd naar uw ervaringen. Heeft u feedback? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

Veelgestelde vragen en meer informatie

U vindt hier veelgestelde vragen en meer informatie over de app.

App installatie

U kunt de app als volgt installeren

  • Download de Mijn medicijnen app via de App Store (iOS) of Google Play (Android)
  • Open de app en zoek uw apotheek
  • Als u al een account heeft voor onze online diensten logt u in met dezelfde inloggegevens in op de app en gaat u direct naar de volgende stap. Als u nog geen account heeft, vraag dan een account bij ons aan door in het inlogscherm op ‘registreer nu’ te drukken. Vul alle benodigde gegevens in. Na controle van uw aanvraag door onze praktijk – wat enige tijd in beslag kan nemen – wordt uw account gekoppeld en ontvangt u per e-mail een notificatie bericht.
  • Na het inloggen op de app ontvang u per e-mail of sms éénmalig een verificatiecode die u invoert in de app.
  • Maak in de app ten slotte een pincode van vijf cijfers aan om toegang tot de app af te schermen.
  • De app is nu klaar voor gebruik.

De app is gratis te downloaden in de App Store (iOS) of Google Play (Android).

Met de app kunt u via een beveiligde verbinding uw medicatiegegevens ophalen uit het systeem van de praktijk en communiceren met uw apotheek. Voor de ingebruikname wordt uw identiteit eerst geverifieerd door de apotheek en ontvangt u een verificatiecode om de app te activeren. Verder kunt u de app afschermen door een persoonlijke vijf-cijferige pincode. Uw gegevens worden niet gedeeld met derden. Meer hierover kunt u nalezen in de gebruiksvoorwaarden en privacyverklaring Mijn medicijnen van uw zorgverlener in de app en de gebruiksvoorwaarden Mijn medicijnen van Pharmeon.

Zonder een correcte verificatiecode is er geen toegang tot gegevens mogelijk. U krijgt de code toegezonden per e-mail of per sms nadat u bent gecontroleerd en gekoppeld door de apotheek. De app vraagt u om de betreffende code in te vullen.

De verificatiecode wordt toegezonden nadat u de eerste keer inlogt op de app met uw gebruikersnaam (uw gebruikersnaam is gelijk aan uw e-mailadres) en wachtwoord. Na het éénmalig invullen van de code krijgt u toegang tot de app. LET OP: sluit de app niet af bij het ophalen en invullen van de verificatiecode, maar gebruik daarvoor de applicatie-wisselaar van uw toestel. Indien u dit niet doet zal de app vanaf het begin ‘starten’ en moet u opnieuw inloggen.

De apotheek controleert uw gegevens na uw aanmelding en maakt de koppeling tussen het informatiesysteem van de apotheek en uw account. Door middel van deze koppeling krijgt u toegang tot uw medicatieoverzicht.

Zonder een koppeling met het informatiesysteem van de apotheek kan de app uw gegevens niet inladen.

Ja, elk account is na verificatie en koppeling verbonden aan de bijbehorende gegevens bij de apotheek. Iedereen heeft daarom een eigen account nodig en een eigen app. U kunt bijvoorbeeld voor een kind of ouder zonder eigen smartphone de app installeren op een aparte tablet.

Verwijder de app van uw telefoon of tablet en installeer deze opnieuw. De app vraagt nu opnieuw om een apotheek te kiezen. Kies de juiste apotheek en meld u opnieuw aan (registreer nu). Het controle- en koppelproces zal opnieuw worden uitgevoerd.

Foutmelding

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

Sluit de app af en probeer het opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen? U kunt uw feedback delen via een speciale feedback knop in het hoofdscherm van de app.

U kunt de app vinden in de store door te zoeken op ‘ Mijn Medicijnen app’. U kunt ook gebruik maken van de links op deze website om de app te vinden App Store (iOS) | Google Play (Android).